Τρίτη 2 Απριλίου 2013

Προσωπικές αλήθειες








Με αφοπλιστική διάθεση να μην είναι κολακευτικός αλλά αληθινός, μας μίλησε ο Πάνος Ρεκουνιώτης που κουβαλάει πολλή δημιουργική προϊστορία και διδακτική πείρα. Η συζήτηση ήταν ενδιαφέρουσα και σε πολλά σημεία αφοριστική


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Κ.ΓΚΙΤΑΚΟΥ




 Πως έγινε η πρώτη σας επαφή με τη φωτογραφία;

Η αρχή έγινε στην παιδική μου ηλικία με μία τηλεμετρική Yashica (electro 35) που έφερε ένας θείος μου από την Ιαπωνία στα τέλη των 70s.Η συνέχεια αναμενόμενη : Μαθητικά χρόνια με Zenit  ως την αγαπημένη μου OLYMPUS OM2 στη σχολή φωτογραφίας. Η αγάπη μου για την φωτογραφία γάμου με έκανε να στραφώ σε Canon και πριν από 17 χρόνια στην Παναγίτσα στο Παλιό Φάληρο έκανα μαζί με τον γάμο, τη δική μου βάπτιση σε αυτό που καθόρισε την ζωή μου ως τώρα.

Με ποια είδη φωτογραφίας ασχολείστε και πως θα χαρακτηρίζατε το στυλ σας;

Η προσωπική μου ενασχόληση αποκλειστικά με τον γάμο  δεν έχει αποκλείσει πολλές εταιρείες να μας εμπιστευτούν σαν studio και να παραμένουν πιστοί πελάτες για φωτογραφήσεις προϊόντων και εκδηλώσεων. Παράλληλα διατηρώ και κατάστημα λιανικής.
Το στυλ όμως της φωτογράφησης γάμου που κάνω, δεν είναι κάτι το οποίο το θα μπορούσα να εντάξω σε κάποια κατηγορία. Σίγουρα η υπερβολή αλλά και η κίνηση, τα πολλά φλάς, η ελαχιστοποίηση του βάθους πεδίου, αλλά και εξωτερικά στοιχεία όπως το νερό και ο ήλιος είναι αυτά που συνήθως επιλέγω να αναμείξω. Κάποιοι ίσως το φέρουν πιο κοντά σε ένα editorial style,αλλά θα το προτιμούσα Rekouniotis’ style, καθώς δεν είναι λίγες οι φορές που βλέπω καρμπόν φωτογραφίες μας από άλλους συναδέλφους –άλλοτε με επιτυχία και  άλλοτε με μια σπάνια έκφραση πιθηκισμού.

Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας φωτογράφοι;

Αν και έχω μόνιμα ανοιχτά τα μάτια μου σε φωτογράφους του εξωτερικού - της Αμερικής κυρίως- δεν μπορώ να εστιάσω κάπου συγκεκριμένα. Πολλές φορές ζήλεψα-θαύμασα φωτογραφίες και  άλλες πάλι περίμενα περισσότερα. Η τελειότητα είναι αυτή που όλοι κυνηγάμε και ψάχνουμε στα έργα μας , αλλά και των άλλων και είναι βέβαιο ότι δεν θα τα καταφέρουμε ποτέ. Πάντα θα υπάρχει μια διαρκής αναζήτηση, κάτι που κάνει και το επάγγελμά μας το ωραιότερο του κόσμου.  Το portfolio άλλωστε είναι ο καλύτερος επικήδειος του καλλιτέχνη στη επαγγελματική του σταδιοδρομία.


Πως θα κρίνατε το επίπεδο στην Ελλάδα στη φωτογραφία γάμου; Βλέπουμε πλέον να έχει επικρατήσει μια διαφορετική τεχνοτροπία με ρίζες από το εξωτερικό. Θεωρείτε ότι οι Έλληνες φωτογράφοι έχουν καταφέρει να την αφομοιώσουν και την εξελίξουν;

Βλέποντας τον οδηγό weddingphoto, που περιλαμβάνει πάρα πολλούς Έλληνες φωτογράφους, δεν ξέρω αν πρέπει να κλάψω ή να γελάσω. Ξέροντας ότι οι φωτογράφοι που διαφημίζονται σε αυτό, επέλεξαν τις καλύτερές τους φωτογραφίες για να προσελκύσουν πελάτες , δεν μπορώ παρά να το κρατήσω ως μια συλλεκτική έκδοση μιας απίστευτα τραγικής πραγματικότητας του σήμερα. Με ελάχιστές -και σοβαρές – εξαιρέσεις ο μέσος όρος του επιπέδου φωτογραφίας που προτείνουν οι περισσότεροι φωτογράφοι είναι ερασιτεχνικού αλλά – το σπουδαιότερο- παλαιομοδίτικου επιπέδου. Δεν με εκπλήσσει αλλά μου προκαλεί απορία η φωτογραφική παιδεία και η κουλτούρα των περισσοτέρων. Κρίμα…

Έχετε ξεχωρίσει έλληνες δημιουργούς που ανταγωνίζονται επάξια αυτούς του εξωτερικού;

Ναι, σίγουρα. Έχω μάλιστα 4-5 που παρακολουθώ την δουλεία τους, ενημερώνομαι για κάθε τι νέο που δημοσιεύεται είτε στα blog τους είτε στο Facebook. Αυτό που έχω να παρατηρήσω είναι ότι πολλές φορές λείπει η τεχνική κατάρτιση σε επίπεδο λήψης και αντικαθίσταται από υπερβολικό photoshop. Αυτό που είναι όμως βέβαιο , είναι ότι υπάρχει «μάτι» και σε μία δύο περιπτώσεις αυτή η εμμονή των δημιουργών σε ένα ίσως πιο αντιεμπορικό αλλά αμιγώς προσωπικό στυλ, φανερώνει το μέγεθος του καλλιτέχνη . Μακάρι αυτές οι εξαιρέσεις να γίνουν ο κανόνας.



Πολλοί συνάδελφοι σας πιστεύουν ότι η φωτογραφία γάμου δεν αφήνει πολλά περιθώρια για καλλιτεχνική έκφραση από την άποψη ότι υπάρχουν κάποιες σταθερές φωτογραφίες που πρέπει να γίνονται πάντα;.

Πιστεύω ότι είναι το μόνο είδος φωτογράφησης το οποίο απαιτεί από τον φωτογράφο τόσα διαφορετικά είδη φωτογράφησης σε τόσο μικρό χρόνο .
Στιγμές που δεν ξανάρχονται και απαιτούν ταχύτητες φωτορεπορτάζ με καλλιτεχνική μάλιστα χροιά.
Still life εικόνες σε ότι συνδέεται με τον γάμο. Από στολισμούς και νυφικά παπούτσια έως τις βέρες, τα κοστούμια και τα νυφικά.Και όλα αυτά με studio flash ,tungsten φωτιστικά και πολλούς άλλους τρόπους.
Κλασσική φωτογράφηση γάμου για να εξασφαλίσουμε τις στιγμές αλλά και την εύνοια των συγγενών και οικείων αν πρόκειται για παραδοσιακές οικογένειες ή και ελεύθερη φωτογράφηση, εάν πρόκειται για ένα μοντέρνο ζευγάρι.
Τέλος , δεν χρησιμοποιούμε τίποτε περισσότερο και τίποτα λιγότερο σε εξοπλισμό από αυτά που θα χρησιμοποιούσαμε σε μια φωτογράφηση μόδας περιοδικού για την καλλιτεχνική φωτογράφηση του ζευγαριού.




Αν δεν υπήρχε θέμα επαγγελματικών εσόδων, θα διαλέγατε και πάλι τη φωτογραφία γάμου;

Δεν υπήρχε θέμα εσόδων το 1994 που ξεκίνησα. Ήξερα από τότε τι θέλω να κάνω. Μία εποχή που κανένας δεν ήθελε να φωτογραφίζει γάμους και τα περιοδικά είχαν τον πρώτο λόγο κατάφερα να κάνω την αγαπημένη μου ασχολία επάγγελμα και αμέτρητα ζευγάρια ευτυχισμένα που με εμπιστεύτηκαν γι αυτό που επέλεξα τότε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου